Regulamin Sklepu Internetowego Carapolska.pl

§. 1. Postanowienia wstępne

1. Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa regulują kwestie
dotyczące korzystania ze Sklepu Internetowego Carapolska.pl dostępnego pod adresem
www.carapolska.pl

2. Operatorem Sklepu Internetowego Carapolska.pl jest Medin sp. z o.o. siedzibą w Poznaniu
przy ul. Limanowskiego 10/10 kod pocztowy 60-744, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze
Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, Wydział VIII
Gospodarczy KRS pod numerem KRS0000450951, REGON: 302386566, NIP: 7822559286,
kapitał zakładowy: 5 000,00 zł.

3. Ze sklepem można skontaktować się pod adresem ul. Limanowskiego 10/10, 60-744 Poznań,
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@medin.pro oraz pod numerem telefonu:
61 111 0230.

4. Operator Sklepu Internetowego Carapolska.pl świadczy usługi wymienione w niniejszym
Regulaminie na zasadach w nim określonych.

§. 2. Definicje

1. Sprzedawca, Sklep – Operator Sklepu Internetowego Carapolska.pl, o którym mowa w §.1. ust. 1 Regulaminu.

2. Klient, Kupujący – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną.

3. Przedsiębiorca – Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. 2016 r., poz.
1829 z późn. zm.),

4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osobą fizyczną
zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

5. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną,

6. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
od pracy.

7. Konto Klienta – miejsce dostępne dla Klientów Sklepu po wprowadzeniu adresu e-mail i
hasła, umożliwiające m. in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i
poprawianie danych osobowych, itp.

8. Cookies – niewielkie pliki tekstowe, zapisywane w celu utrzymania sesji Klienta (po
zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej stronie wpisywać nazwy Klienta i hasła,
tworzenia statystyk oglądalności, prezentacji reklam internetowych o treści najbardziej zbliżonej
do zainteresowań Klienta oraz tworzenia ankiet internetowych i zabezpieczania ich przed
wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby. Pliki te nie gromadzą danych osobowych
Klienta, nie zmieniają konfiguracji jego komputera, nie służą do instalowania bądź deinstalacji
jakichkolwiek programów komputerowych, wirusów lub trojanów, nie ingerują w integralność
systemu bądź danych Klienta, nie są przetwarzanie przez inne serwisy internetowe i mogą być
w każdym momencie usunięte przez Klienta.

§. 3. Rodzaje, warunki i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego
Carapolska.pl.

2. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na
umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego Carapolska.pl w celu zawarcia umowy
sprzedaży oraz jej realizacji a także na świadczeniu usługi „Newsletter”.

3. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia towaru bez wad.

4. Usługa „Newsletter” polega na przesyłaniu wiadomości zawierającej informacje o aktualnej
ofercie, promocjach, rabatach i zniżkach. Usługa jest bezpłatna, dobrowolna i wymaga
wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych.

5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieokreślony.

6. Po dokonaniu rejestracji można składać Zamówienia w sposób określony w §. 7.

7. Klient , który dokonał rejestracji, może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się na Konto
Klienta podając adres e-mail i hasło.

8. Zamówienia realizowane są na terytorium Unii Europejskiej

§. 4. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

1. W celu korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu Klient
powinien posiadać:
a. kompatybilną przeglądarkę internetową,
b. włączoną obsługę Java Script,
c. włączoną obsługę plików Cookies,
d. aktywny adres e-mail.

2. Strona internetowa Sklepu korzysta z plików Cookies. Klient może wyrazić zgodę na
włączenie obsługi plików Cookies. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i
uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików Cookies, a także możliwości określenia
przez Klienta warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w
plikach Cookies za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym
przez Klienta telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi, znajdują się w
Polityce prywatności.

3. Warunkiem świadczenia usług określonych w Regulaminie jest potwierdzenie zapoznania się
z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

§. 5. Sposób porozumiewania się z konsumentem

1. Siedziba Sprzedawcy mieści się przy ul. Limanowskiego 10/10, 60-744 Poznań

2. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej, na adres info@medin.pro, a także telefonicznie pod numerem 61 111 0230 w
godz. od 8:00 do 16:00 w dni robocze.

3. Wszelkie reklamacje można składać w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres info@medin.pro, telefonicznie pod numerem 61 111 0230 lub na adres
siedziby Sprzedawcy.

4. Dane adresowe Sprzedawcy znajdują się także na stronie Kontakt.

§. 6. Rejestracja, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą
elektroniczną

1. Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji tworzone jest indywidualne
Konto Klienta.

2. Klient, w celu rejestracji, powinien wypełnić formularz rejestracyjny.

3. Do rejestracji niezbędne jest podanie: aktywnego adresu e-mail oraz ustawienie hasła.

4. W trakcie rejestracji możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku, gdy
formularz wypełnia Konsument są to:
a. imię i nazwisko,
b. adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto,
województwo, kraj),
c. adres poczty elektronicznej,
d. numer telefonu,
e. firmę oraz Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) w przypadku Konsumenta prowadzącego
działalność gospodarczą.

5. Jeżeli formularz rejestracyjny wypełnia Przedsiębiorca do wysyłki zakupionych towarów
należy podać:
a. firmę,
b. Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP),
c. adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo,
kraj),
d. adres poczty elektronicznej,
e. numer telefonu.

6. Po dokonaniu rejestracji na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny. Kliknięcie
linku aktywacyjnego kończy proces rejestracji, stanowi potwierdzenie prawdziwości danych
podanych w formularzu rejestracyjnym z tą chwilą dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie
usług drogą elektroniczną. Wraz z linkiem aktywacyjnym Klient otrzyma w załączniku dokument
niniejszego Regulaminu.

7. Sprzedawca może odmówić zarejestrowania Klienta jeżeli zachodzą przypadki określone w
ust. 11.

8. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną.

9. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną jeżeli
Klient nie wykazywał aktywności w Sklepie, w szczególności nie złożył zamówienia lub nie
logował się na Konto a w ciągu 2 lat od ostatniej aktywności.

10. Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za
obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Klientowi dostępu do Konta Klienta oraz jego usunięciem.

11. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:
a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług przez Klienta jest oczywiście sprzeczny z
zasadami i celem funkcjonowania Sklepu,
b. działalność Klienta jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c. otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych przez Klienta
danych lub związanej z nimi działalności,
d. uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych przez Klienta danych
lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Klienta o zamiarze uniemożliwienia
dostępu do Konta Klienta,
e. Klient dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
f. Klient w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu,
g. podane przez Klienta dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich
poprawności lub zgodności z prawdą a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.

12. Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 11 pkt g. należy
rozumieć w szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej
ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci
bajkowych).

13. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane
przez Sprzedawcę zostanie przesłane na podany w Koncie Klienta adres e- mail.
Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem
Konta Klienta.

14. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane
przez Klienta może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail podany do
kontaktu lub poprzez usunięcie Konta Klienta.

15. Jeżeli wypowiedzenie nastąpiło ze strony Sprzedawca ponowna rejestracja jest możliwa po
uzyskaniu jego zgody.

16. Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że
strony postanowią inaczej.

17. Termin wypowiedzenia umowy przez Sprzedawcę w przypadkach, o których mowa w ust. 9 i
11 wynosi 14 dni.

§. 7. Warunki sprzedaży

1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego
Carapolska.pl.

2. Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego
Carapolska.pl są: Sprzedawca oraz Klient.

3. Umowa sprzedaży może zostać zawarta zarówno z Klientem zarejestrowanym
(posiadającym Konto Klienta) jak i z Klientem niezarejestrowanym.
Klient niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo:
a. podać adres e-mail oraz dane, o których mowa w § 6 ust. 4 lub 5 oraz
b. zapoznać się i zaakceptować postanowienia Regulaminu.

4. Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią
oferty w rozumieniu art. 66 § 1 lub 543 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U.
z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach wraz z
podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia
umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych towarów
prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie towaru nie dotyczy zamówień
przyjętych do realizacji.

6. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną.

7. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Klienta i jego
akceptacji przez Sprzedawcę, z zastrzeżeniem ust. 10-12. Szczegółowy opis trybu zawarcia
umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 8-12.

8. Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny
na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 14:00, w soboty, w
niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. Zamówienie składane
telefonicznie przyjmowane są w godzinach 8:00 – 16:00. Dane adresowe do zamówień
składanych telefonicznie dostępne są na stronie: Skontaktuj się z nami.

9. Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w
rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 5 dni roboczych (po
tym czasie wygasa) i składa się z następujących czynności:
a. wybrania towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu,
b. dodania ich do koszyka,
c. wybrania sposobu zapłaty i dostawy,
d. zalogowania do Konta Klienta w przypadku, gdy zamówienie składa Klient zarejestrowany,
chyba że zalogował się wcześniej,
e. dopełnienia obowiązków, o których mowa w ust. 3 w przypadku, gdy zamówienie składa
Klient niezarejestrowany,
f. kliknięcia przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

10. W odpowiedzi na złożone zamówienie Sprzedawca, w terminie 5 dni roboczych, wysyła
wiadomość e-mail na podany przez Klienta adres e-mail lub kontaktuje się telefonicznie w celu:
a. zaakceptowania zamówienia (oferty) – w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta
w dniu złożenia oświadczenia,
b. odmowy przyjęcia zamówienia (oferty) – w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia
umowy,
c. propozycji zmian, tzw. kontroferta – w takim przypadku do zawarcia umowy konieczna jest
akceptacja kontroferty przez Klienta.

11. Przyczyną wystąpienia z kontrofertą, o której mowa w ust. 10 pkt c mogą być w
szczególności takie okoliczności jak: brak towarów w magazynie lub u dostawców Sklepu, itp.

12. Kontroferta, o której mowa w ust. 10 pkt c jest wiążąca dla Sprzedawcy przez okres 2 dni.
Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja kontroferty przez Klienta w terminie jej
obowiązywania (2 dni) powoduje zawarcie umowy sprzedaży na warunkach określonych w
kontrofercie.

13. Wszystkie ceny prezentowane na stronach internetowych Sklepu Carapolska.pl podawane
są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie zawierają kosztów
przesyłki.

14. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Konsumentowi istotnych
postanowień umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Konsumentowi na podany adres
e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej towar wydruku paragonu lub faktury
VAT.

15. Sprzedawca nie jest związany kodeksem dobrych praktyk rynkowych, o którym mowa w
art.2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym

§. 8. Sposób i termin spełnienia świadczenia oraz koszt dostawy

1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia rzeczy w stanie wolnym od wad.

2. Przewidywany czas realizacji zamówienia, który w zależności od dostępności danych
towarów w magazynie wynosi od 1-2 dni roboczych do 4 tygodni. Termin realizacji całego
zamówienia określany jest na podstawie towaru o najdłuższym czasie realizacji. Termin
realizacji należy liczyć od dnia uznania środków na rachunku bankowym Sprzedającego, a w
przypadku wyboru zapłaty przy odbiorze, od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

3. Zakupione towary są dostarczane pod wskazany przez Klienta adres przez firmę kurierską.

4. Istnieje możliwość nieodpłatnego odbioru osobistego towaru z magazynu Sprzedawcy, w dni
robocze w godzinach od 9:00 do 16:00. Towar w magazynie będzie dostępny od 1-2 dni
roboczych do 4 tygodni. Możliwość odbioru towaru, następuje po wcześniejszym potwierdzeniu
telefonicznym lub mailowym.

5. O koszcie transportu Klient informowany jest przy składaniu zamówienia .

6. Dostawa towaru odbywa się za pośrednictwem firmy zewnętrznej, a termin wysyłki następuje
w momencie skompletowania wszystkich elementów zamówienia. Klient jest informowany o
zrealizowaniu zamówienia poprzez e-mail w dniu wysyłki.

7. Jeśli przesyłka dostarczona przez firmę kurierską jest naruszona Klient powinien rozpakować
ją w obecności kuriera i w razie braku lub uszkodzenia towaru spisać z nim protokół szkodowy.
Protokół szkodowy będzie stanowił ułatwienie w dochodzeniu ewentualnych roszczeń
reklamacyjnych.

8. Sklep Carapolska.pl wystawia fakturę VAT na zakupiony towar. Aby otrzymać fakturę VAT
Klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu zamówienia.

9. Klient ma prawo sprawdzić, w obecności osoby dostarczającej towar, czy jest on zgodny z
zamówieniem oraz sporządzić stosowny protokół w przypadku stwierdzenia niezgodności
towaru z umową sprzedaży. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby czas realizacji zlecenia
był jak najkrótszy, jednak nie dłuższy niż 4 tygodnie.

10. Potwierdzając odbiór Klient uzyskuje prawo własności towaru. Jednocześnie przechodzi na
niego wszelkie ryzyko związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru.

§. 9. Sposób i termin zapłaty

1. Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następujący sposób:
a. za pośrednictwem serwisu Payu.pl,
b. przy odbiorze, czyli za pobraniem.
c. przelewem bankowym, na podstawie wystawionej przez Sprzedawcę faktury pro-forma.

2. W przypadku płatności, o których mowa w ust. 1 lit. a, termin zapłaty wnosi 10 dni od dnia
zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku płatności przy odbiorze zapłata powinna nastąpić w
dniu dostarczenia towaru.

3. W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności
danych adresowych.

4. W sprawie płatności Klient może się kontaktować ze Sprzedawcą mailowo na adres:
info@medin.pro bądź telefonicznie pod numerem 61 111 0230 w dni robocze w godzinach od
8:00 do 16:00.

§. 10. Odstąpienie od umowy sprzedaży

1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827
ze zm.) Klient będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez
podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.

2. Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W
szczególności oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone z wykorzystaniem
formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i wysłane dowolnym
kanałem porozumienia się na odległość, m.in.:
a. wiadomością e-mail, na adres info@medin.pro.
b. w formie pisemnej, na adres: Medin sp. z o. o. ul. Limanowskiego 10/10 60-744 Poznań.
c. za pośrednictwem strony www.carapolska.pl

3. Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia
woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail. W
przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

4. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem
dodatkowych koszów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu
dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedawcę oraz bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru), kosztów
zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie
odesłane pocztą.

5. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1.
nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu, w szczególności do umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
h. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.

6. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument
jest obowiązany zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie tj. nie później niż w terminie nie
dłuższym niż 14 (czternaście) dni na adres Sklepu. Konsument może także dokonać zwrotu
towaru przekazując go do odbioru osobie upoważnionej przez Sprzedawcę, przy zachowaniu
w/w terminów. Dla do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze
aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedawcy w stanie nie zniszczonym.

8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.

9. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta
o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

10. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.

11. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

§. 11. Prawa i obowiązki stron

1. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Sklep Internetowy Carapolska.pl oraz wszystkie
usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek
zakłóceń.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w strukturę techniczną Konta Klienta, w
celu zdiagnozowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług Sklepu.

3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego, nie dłuższego jednak niż 48 h wyłączenia
niektórych funkcjonalności Sklepu w celu jego ulepszenia, dodawania usług lub
przeprowadzania konserwacji za uprzednim poinformowaniem Klientów z odpowiednim
wyprzedzeniem.

4. Klient zobowiązany jest zachować w tajemnicy i zabezpieczyć login oraz hasło dostępu do
Konta Klienta w taki sposób, aby nie miały do nich dostępu osoby nieuprawnione.

5. Klientowi nie wolno przekazywać z wykorzystaniem Sklepu treści bezprawnych.

§. 12. Ochrona danych osobowych

1. Sprzedawca zbiera tylko te dane, które są niezbędne do należytego świadczenia
oferowanych usług.

2. Dane osobowe Klienta mogą zostać przekazane osobom trzecim wyłącznie w celu i zakresie
niezbędnym do prawidłowej realizacji usług świadczonych na podstawie Regulaminu w
szczególności firmom kurierskim w celu dostarczenia towaru czy operatorom systemów
płatności.

3. O ile Klient wyrazi na to zgodę, adres e-mail podany przy subskrypcji newslettera będzie
wykorzystywany w celach marketingowych własnych produktów Carapolska.pl Zgoda na
subskrypcję może być cofnięta w każdym czasie, zgodnie z ust. 8.

4. Baza danych osobowych Klientów podlega ochronie prawnej. Dane te są szczególnie
chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.

5. Administratorem danych osobowych jest Operator Sklepu Internetowego Carapolska.pl, o
którym mowa w §. 1. ust. 1 Regulaminu, który dokonuje przetwarzania danych osobowych
Klientów zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych
osobowych.

6. Szczegółowe warunki przetwarzania danych osobowych zawarte zostały w Polityce
prywatności Sprzedawcy dostępnej na stronie www.carapolska.pl

7. Sprzedawca nie odpowiada za autentyczność informacji i danych podawanych przez
Klientów lub informacji o Klientach udostępnianych innym Klientom. Sprzedawca zaznacza, iż
nie ma możliwości ich zweryfikowania, co do zgodności ze stanem rzeczywistym.

§. 13. Odpowiedzialność Sprzedającego, Reklamacje

1. Sprzedający odpowiada za zgodność zakupionego towaru umową sprzedaży.

2. Szczegółowy zakres odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z
umową wobec Klientów nie będących Konsumentami uregulowany został w księdze
trzeciej, tytuł XI, dział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz.U. 2020 poz. 1740 z
późn.zm.)

3. Szczegółowy zakres odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z
umową wobec Klientów będących Konsumentami uregulowany został w ustawie z dnia
30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2021 poz. 2105 z późn.zm.)

4. Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno odnośnie wykonania umowy
sprzedaży jak i wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. W razie
stwierdzenia występowania niezgodności rzeczy sprzedanej z umową Sprzedający
ponosi odpowiedzialność określoną w powyższych przepisach.

5. Zgłoszenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji,
zostać złożone na wypełnionym czytelnie formularzu zawierającym:
a. imię i nazwisko,
b. numer zamówienia
c. opis niezgodności towaru z umową,
d. datę zakupu,
e. protokół szkody,
f. zdjęcia uszkodzenia towaru.

6. W razie ewentualnych braków reklamacji uniemożliwiających jej rozpatrzenie
Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o konieczności jej uzupełnienia.

7. Zastosowanie się do ust. 5 będzie stanowiło ułatwienie i pozwoli na sprawniejsze
rozpatrzenie reklamacji.

8. Reklamacje można składać mailowo pod adresem: info@medin.pro, telefonicznie pod
numerem 61 111 0230 w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00, a także w formie
pisemnej na adres siedziby Sprzedającego.

9. Odpowiedź na zgłoszone żądanie zostanie udzielona w terminie 14 dni. W przypadku
nieudzielenia w powyższym terminie odpowiedzi na reklamację złożoną przez
Konsumenta reklamację uznaje się za zaakceptowaną. W przypadku nieudzielenia
odpowiedzi w powyższym terminie na reklamację Klientów niebędących Konsumentami
reklamację uznaje się za niezaakceptowaną.

10. Sprzedający nie udziela gwarancji lub zapewnień jakości sprzedawanych towarów poza
opisanymi w niniejszym paragrafie lub wynikającymi z powszechnie obowiązujących
przepisów prawa.

§. 14. Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie
przepisy prawa polskiego.

2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie, za pośrednictwem odsyłacza
zamieszczonego w stopce na stronie głównej Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

3. W razie sporu powstałego w związku z wykonywaniem umowy zawartej na podstawie
Regulaminu strony mogą podjąć próbę rozstrzygnięcia go w sposób polubowny działając w
dobrej wierze. W przypadku sporów z Konsumentem możliwe jest pozasądowe rozstrzyganie
sporów, rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń zgodnie z procedurą opracowaną
przez Komisję Europejską za pośrednictwem platformy znajdującej się pod adresem:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

4. W razie niemożliwości dojścia do porozumienia w sposób wskazany w ust. 2. sądem
właściwym miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Zdanie poprzedzające nie ma zastosowania do sporów, których stroną jest Konsument.

5. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów poprzez
wiadomość e-mail z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu
wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem
w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym
w chwili złożenia zamówienia.

6. Regulamin obowiązuje od dnia 01.12.2022 r.

Załącznik nr 1 WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres
pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer faksu i adres e-mail]

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło
polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google